Ketojenik Diyetler ve Kardiyovasküler Hastalıklar: Kanıta Dayalı Bir Değerlendirme
DOI:
https://doi.org/10.51271/jashso.10Anahtar Kelimeler:
Sağlıklı beslenme, ketojenik diyet, kardiyovasküler hastalık ve risk faktörleri, metabolizmaÖzet
Günümüzde artan obezite ve kronik hastalık prevelansları ağırlık kaybı sağlamak ya da hastalıkların tedavisinde ilaç kullanımını azaltmak amacı ile yeni diyet yöntemlerine olan talebi önemli ölçüde artırmıştır. Uzun yıllardır obezite ve diğer hastalık komplikasyonlarının önüne geçebilmek adına pek çok diyet çeşiti gündeme gelmiş ve bu alanlarda farklı çalışmalar yürütülmüştür. Şüphesiz ki ketojenik diyet en çok ilgi çeken diyet türlerinden birisi olmuştur. Keton cisimlerinin üretimini teşvik etmek amacıyla açlık durumunun metabolizmasını taklit eden yüksek yağlı, yeterli proteinli ve çok düşük karbonhidratlı bir profile sahip olan bu diyetin terapötik etkisi yapılan son çalışmalara göre başta epilepsi olmak üzere diyabet, obezite ve kanser gibi pek çok hastalığın tedavisinde umut vadedici görünmektedir. Yüksek yağ içeriğinin kalp damar hastalıkları ve genel risk faktörleri üzerindeki etkisi ise tartışmalı bir konu olup artan popülaritesine bağlı olarak yaygın ve bilinçsiz şekilde uygulanması, potansiyel uzun vadeli sonuçlarıyla ilgili bazı endişeleri beraberinde getirmektedir. Bu derleme, kardiyovasküler sağlığa yönelik ketojenik diyet yaklaşımını incelemekte ve ketojenik diyetlerle ilgili mevcut bilimsel kanıtları değerlendirmektedir.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
All content published in Journal of Advanced Studies in Health Science and Obesity (JASHSO) is licensed under the Creative Commons CC BY 4.0 International License.
This license enables reusers to distribute, remix, adapt, and build upon the material in any medium or format, so long as attribution is given to the creator.